בית שמש: המשטרה עצרה 3 חשודים בתקיפת חייל חרדי

    משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שרותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה
    בנצי לייזרוביץ 5 Comment on בית שמש: המשטרה עצרה 3 חשודים בתקיפת חייל חרדי

    משטרת ישראל עצרה הלילה שלושה חשודים בבית שמש, אחד מהם בעקבות חשד שתקף חייל חרדי המתגורר בעיר, ושניים נוספים בגין הפרת סדר במהלך הפגנה ותקיפת שוטר • במשטרה הקימו צוות חקירה מיוחד כדי לחקור את הפרשה

    משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שרותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשבוע ביום שישי בצהריים הותקף חייל חרדי לבוש מדי צה"ל שהלך לתומו בעיר בית שמש ע"י קבוצת חרדים, זאת, על פי החשד, רק בשל היותו לובש מדים.

    קצין צה"ל (חרדי שהיה לבוש באזרחי) שנסע במקום עם משפחתו והבחין במעשה, יצא מרכבו והרחיק את החייל. משהבחינו בכך החרדים החלו לתקוף אותו על מעשיו, ניסו למנוע ממנו לנסוע מהמקום ואף יידו  לעברו אבנים. עם קבלת הדיווח אודות האירוע, המשטרה פתחה חקירה.

    שבוע לפני כן במהלך הפגנת חרדים בבית שמש על רקע מעצר סרבן גיוס, עשרות חרדים חסמו צירים וידו אבנים לעבר השוטרים. שוטר נפגע מאבן  וטופל במקום.

    עם התקדמות החקירה ואיסוף הממצאים נערכה הלילה המשטרה לביצוע סדרת מעצרים ממוקדים של כלל המעורבים ובהם התוקפים ומפירי הסדר ועצרה 3 חשודים תושבי העיר: 2 בגירים החשודים בתקיפת השוטר וקטין כבן 14 החשוד בתקיפת החייל.

    מהמשטרה נמסר כי "ביצוע המעצרים הממוקדים הלילה הינו פועל יוצא של חקירה מורכבת ומאומצת שהתנהלה על ידי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שהוקם במשטרה.

    "נדבך מרכזי בחקירה התבסס על פעילות במישור הסמוי בדגש לאיסוף מודיעין איכותי ומדוייק, לצד גיבוש מכלול הראיות אשר הובילו לאיתור זהות המעורבים ומעצרם".

    כוחות המשטרה נערכו מבעוד מועד לביצוע המעצרים במספר מוקדים במקביל בעיר בית שמש לצד היערכות מוגברת למניעת כל פעולה העלולה להפריע ולשבש את עבודת המשטרה.

    כלל העצורים הובאו לחקירה בתחנת בית שמש, בסיומה יוחלט על הבאתם בפני בית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרם. חקירת הצח"מ המרחבי נמשכת בדגש לאיתור ומעצר מעורבים נוספים.

    מהמשטרה נמסר עוד כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שרותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע מודיעיני נגד מחוללי התקיפות וההסתה נגד לובשי המדים, לשם איתור מוקדם וככל האפשר מניעת ביצוע העבירות, והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין, כפי שבוצע באירוע זה.

    "המשטרה לא תהסס להמשיך ולנקוט ביד קשה כנגד כל מי שיתקוף לובש מדים באשר הוא ותפעל למיצוי ההליכים הפליליים כנגדם והבאתם לדין".

    סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שביוזמתו הוקמה ועדה משותפת לטיפול בתלונות של חיילים חרדים נגד הסתה, הגיב למעצרים שביצעה המשטרה הבוקר: "אני מברך את משטרת ישראל על ביצוע המעצרים. אני קורא לפרקליטות לזרז את הגשת כתבי האישום לחשודים שנעצרו אתמול ע"י המשטרה. רק אכיפה מהירה ובלתי מתפשרת תשיג את ההרתעה הנדרשת נגד הפוגעים בחיילי צה"ל.

    "עם זאת, אין מנוס את מעליית מדרגה באכיפת ההסתה נגד חיילים חרדים. קיימים במשטרה תלונות רבות שטרם טופלו. כמו כן, אני שוב קורא למערכת המשפט לשלב ידיים וליזום מהלך רחב יותר של הרתעה ואכיפה כלכלית ופלילית שרק הוא ירתיע את המסית הבא."



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ישר כח למשטרה סוף סוף עושים משהוא קטן לטפל בפושעים האלה שפושעים בשם התורה.מצפים להרבה יותר

    2. 4

      ככה צריך להיות מי שמחלל שם שמים עדיף שישב בכלא.

    3. 3

      איו לי בעיה עם חרדק אבל שיוריד את כיפה ואת הציצית אני שונא מזיופים
      ובבקשה אל תסתובב באזורים אתה הורס את הציביון החרדי

      1. ברוך הבא, אתה המזכיר של הקב"ה? אתה מחליט מי מזויף ומי לא? מי שומר תורה ומצוות באמת ומי לא?
        ובנוסף, אם הצביון החרדי מתבטא אצלך בלבוש, המצב אצלך קשה

    4. 2

      פיספסתם את כל העיקר מי שטוען שהוא אוהב את השם וחרד לדברו לעולם לא יעז להרים יד על יהודי ישראל הקב"ה וארייתא חד הם אוי ואבוי אם "חרדים " תוקפים חייל